دندان پزشکی
دسته 1

نوشته:

۱۱ روش برای سالم نگه داشتن دندان ها

سلامتی دندان

از دندانهای خود مراقبت کنید …

دستیابی به دندان های سالم به یک عمر مراقبت نیاز دارد. حتی اگر به شما گفته اند که دندان های خوبی دارید. مهم این است که هر روز برای مراقبت از آنها و جلوگیری از مشکلات گام های زیر را رعایت کنید .

۱- به درستی مسواک بزنید.

مسواک

نحوه مسواک زدن به اندازه مسواک زدن مهم است. وقت خود را اختصاص دهید و مسواک را با حرکاتی آرام و دورانی حرکت دهید تا پلاک پاک شود. پلاک برداشته نشده می تواند سفت شود و منجر به التهاب لثه شود 

۲- از زبان خود غافل نشوید .

مسواک زدن زبان

پلاک همچنین می تواند روی زبان شما ایجاد شود. این نه تنها می تواند به بوی بد دهان منجر شود ، بلکه می تواند به سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان منجر شود. هر بار که مسواک می زنید به آرامی زبان خود را نیز مسواک بزنید .

۳- بدون مسواک زدن به رختخواب نروید .

مسواک زدن

مسواک زدن حداقل دو بار در روز توصیه شده است. هنوز هم بسیاری از مردم از مسواک زدن شبانه خود غافل می شوند اما مسواک زدن قبل از خواب میکروب ها و پلاک های جمع شده در طول روز را از بین می برد.

۴- از خمیر دندان های حاوی فلوراید استفاده کنید .

خمیردندان

وقتی نوبت به خمیردندان می رسد فرقی نمی کند کدام خمیردندان را انتخاب می کنید فقط مطمئن شوید که  حاوی فلوراید باشد.

این ماده یک پایه اصلی در سلامت دهان و دندان است. به این خاطر که فلوراید در دفاع از پوسیدگی دندان نقش بسزایی دارد . این ماده با میکروب هایی که منجر به پوسیدگی می شوند مبارزه می کند و موجب ایجاد یک لایه محافظتی برای دندانهایمان می شود .

۵- از نخ دندان استفاده کنید .

 

بسیاری از افرادی که مرتبا مسواک می زنند از نخ دندان استفاده نمی کنند .استفاده از نخ دندان موجب تحریک لثه ، کاهش پلاک می شود و حداقل روزی یکبار استفده از آن توصیه می شود .

۶- مشکلات نخ دندان کشیدن شما را متوقف نکند .

نخ دندان

استفاده از نخ دندان می تواند به خصوص برای کودکان خردسال و افراد مسن مبتلا به آرتروز شود. به جای تسلیم شدن به دنبال ابزاری باشید که بتوانند به شما کمک کنند تا دندانهای خود را با نخ دندان بکشید. نخ دندان مخصوص داروخانه می تواند تفاوت ایجاد کند.

۷- حتما از دهان شویه استفاده کنید .

دهان شویه
بسیاری از مردم به دلیل این که نمی دانند چگونه کار می کنند، از آن استفاده نمی کنند. توصیه های خاص دهان شویه را از دندانپزشک بخواهید.
مارک های خاص برای کودکان و دندان های حساس بهترین است. 

۸- آب بیشتری بنوشید .

ممصرف آب برای سلامتی دندان

آب علاوه بر سلامتی بدن در سلامت دهان و دندان نقش مهمی دارد همچنین نوشیدن آب بعد از هر وعده غذایی را توصیه می شود . این امر باعث میشود تا برخی از تأثیرات منفی غذاهای چسبناک و اسیدی را بشوید.

۹- میوه و سبزیجات بخورید .

مصرف میوه و سبزیجات در سلامتی دندان

غذاهای آماده مناسب هستند اما شاید وقتی صحبت از سلامتی دندانهای شما می شود نه خیلی زیاد. خوردن فرآورده های ترد و تازه نه تنها حاوی فیبر سالم تری است ، بلکه بهترین انتخاب برای دندانهای شما نیز هست. 

۱۰- غذاهای شیرین و اسیدی را محدود کنید .

نقش غذا در سلامتی دندان

در نهایت، قند در دهان به اسید تبدیل می شود که می تواند مینای دندان های شما را از بین ببرد. این اسیدها همان مواردی هستند که منجر به ایجاد حفره می شوند. میوه ها ، چای ها و قهوه های اسیدی همچنین می توانند مینای دندان را خراب کنند. در حالی که لزوماً نباید از مصرف چنین غذاهایی به طور کلی اجتناب کنید ، اما هوشیاری برای شما ضرری ندارد.

۱۱- حداقل سالی دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید .

مراجعه به دندانپزشک

نه تنها یک دندانپزشک می تواند مشکلات سلامتی دندان را از بین ببرد بلکه قادر خواهد بود مسائل احتمالی را تشخیص داده و راه حل های درمانی را ارائه دهد . 

یشنهاد ویکارت به شما

دندانپزشکی تاج و ماه : فلکه دوم صادقیه به سمت ستارخان بعداز مرکز خرید گلدیس پلاک ۱۱۹۴ – شماره تماس: ۰۲۱۴۴۲۹۳۳۱۶

دندانپزشکی دکتر جعفری: ضلع شمال شرقی میدان پونک جنب بانک سپه کوچه رمضانی پلاک ۲۷ طبقه دوم – شماره تماس: ۴۴۴۸۷۷۴۲

دندانپزشکی سپیرا : خیابان اشرفی اصفهانی خیابان مرزداران بعد از بهار ساختمان ایمان پلاک ۱۸۴ طبقه همکف – شماره تماس: ۴۴۲۶۹۳۵۰